Fokus Hemtjänst – ökad kvalitet och effektivitet

Deltagare vid kickoff för Fokus Hemtjänst

Allt fler äldre bor kvar hemma längre och befolkningen blir äldre. Det ställer nya krav på kommunens äldreomsorg. Nu startar ett arbete för ökad kvalitet och effektivitet inom hemtjänsten, Fokus Hemtjänst, i Hedemora kommun. Brukarna ska känna en större trygghet genom en större personalkontinuitet och att det är färre personer som kommer hem till dem och för personalen ska det ge en bättre arbetsmiljö. Arbetet syftar till att mer av arbetstiden ska gå till brukare samtidigt som behovet av vikarier ska minskas.

Startskottet för förändringsarbete är en kickoff. Det kommer vara mycket information under kickoffen om huvudspåren och ramarna för förändringen, vad den kommer att innebära. Viktigt är också att få med medarbetarna i det arbetet. Därför blir det också gruppdiskussioner och frågestunder, där det går att ta tillvara på medarbetarnas erfarenheter och synpunkter. Medarbetarna kommer bli mer involverade i förändringsarbetet under hösten.

  • Det här är en viktig satsning för en förbättrad hemtjänst. Det kommer bli bättre för brukarna och för personalen samtidigt som vi på det här sättet kan möta upp framtidens behov, säger Marie Andersson, kvalitetsutvecklare, omsorgsförvaltningen.
Information om hur Hedemora kommun behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection) finns på Hedemora kommuns hemsida www.hedemora.se under Dataskydd. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst tel. 0225-34 000.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem.
Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling annars kan vi tyvärr inte svara. 
Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Ditt namn:
  

Din e-postadress:
   

Din synpunkt:
  

 

Sida uppdaterad 2021-09-09