Kontakt

Kontakta Hedemora kommun

Projektledare Anna Domeij 0225-341 25 anna.domeij@hedemora.se

Tfn: 0225-340 00
Tfn-tider: 8:00-12:00, 13:00-17:00
E-post: Kommun@hedemora.se
Öppet: 9:00-16:00

Besök: Receptionen
           Hökargatan 6
           Hedemora

Dela sidan på sociala medier

Kommunens kvalitet i korthet

Vilket betyg får servicen som kommunen tillhandahåller?

Hedemora kommun har sedan 2007 deltagit i projektet Kommunens Kvalitet i Korthet. Syftet med projektet är att få information om kvaliteten på den service som kommunen tillhandahåller. Projektet genomförs tillsammans med Sveriges Kommuner och Landsting (SKL).
Kvaliteten på verksamheten bedöms utifrån fem perspektiv:

  1. Tillgänglighet
  2. Trygghet
  3. Information och delaktighet 
  4. Effektivitet samt 
  5. Kommunen som samhällsutvecklare.  

Resultaten hämtas från bland annat Kolada (www.kolada.se, Kommuner och Landstings databas), SCB, Skolverket och kommunernas egna undersökningar. Där inget mått anges för Hedemora betyder det att vi inte deltagit i mätningen då den är förenad med en kostnad (i dessa fall deltar Hedemora regelbundet men inte varje år).

Här finns resultatrapporterna från KKiK: 

Resultatrapport Kommunens kvalitet i korthet 2018 pdf

Mer info om projektet Kommunens Kvalitet i Korthet finns att hämta på SKL:s hemsida 


Saknar Du någon information?
Information om hur Hedemora kommun behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection) finns på Hedemora kommuns hemsida www.hedemora.se under Dataskydd. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst tel. 0225-34 000.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem.
Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling annars kan vi tyvärr inte svara. 
Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Ditt namn:
  

Din e-postadress:
   

Din synpunkt:
  

 

Sida uppdaterad 2019-01-30