Betala faktura till kommunen
Som privatkund kan du ta emot och betala dina fakturor till Hedemora kommun genom att använda elektronisk faktura direkt i din Internetbank. Du förenklar din vardagsekonomi, slipper fakturorna i brevlådan och dessutom sparar du miljön genom mindre pappershantering. Tjänsten är kostnadsfri.
Du kan få elektroniska fakturor för debitering av:
Barnomsorgsavgift: BG-nr: 5922-3164
Äldreomsorgsavgift: BG-nr: 5922-3164
Musikskoleavgift: BG-nr: 5922-3164
Ytterligare verksamheter kommer även på sikt att införa elektronisk faktura. Se kontaktperson på pappersfaktura för ytterligare information.
E-faktura, så här fungerar det
- I din internetbank anmäler du till Hedemora kommun om att du vill ha elektronisk faktura.
- När du sedan erhåller fakturan får du ett meddelande i din Internetbank. Uppgifter som OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade i fakturan. Du anger bara vilket konto du vill betala från och signerar som vanligt.
- När din elektroniska faktura är betald lagras den i din Internetbank i 18 mån.
- Du kan enkelt titta på och, om behov finns, även skriva ut din räkning.
- Kom ihåg att kontakta oss om du byter internetbank.
Vi kan erbjuda e-faktura och autogiro samtidigt.
Tips: Om det uppstår problem när du ska beställa e-faktura hos din internetbank så kan du prova att byta till en annan webbläsare.
Autogiro
Du kan välja att betala din barnomsorgsavgift, äldreomsorgsavgift och musikskoleavgift via autogiro. Kontakta Hedemora Kommun på tel. 0225-340 00 eller maila till kommun@hedemora.se så skickar vi hem en blankett som du får fylla i och returnera till oss.
Avsluta autogiro, du kan antingen kontakta din bank eller avsluta det via internetbanken.
Har du fått en faktura från Hedemora kommun?
Om du har fått en faktura från Hedemora kommun, som du på något sätt anser är felaktig, så ska du i första hand vända dig till kontaktpersonen som anges på fakturan.