Vad gör servicecenter?
Vi är vägen in och svarar på frågor om kommunens service och verksamhet. Du kan få vägledning och svar på dina frågor samt hjälp till rätt kontakt.
Vad innebär servicecenter?
Servicecenter tar emot inkommande samtal, mejl och besök i kommunhusets reception. Det bemannas av kommunvägledare som besvarar frågor direkt och hjälper kommuninvånaren och besökare.
Servicecenter är kontaktvägen in till Hedemora kommun.
Det ska vara enkelt att komma i kontakt med Hedemora kommun, oavsett vilken fråga det gäller.
Servicecenter ska bidra till att kommuninvånaren känner tillit och upplever ett positivt bemötande i sin kontakt med oss.
Hur kontaktar jag kommunen?
Du kan ringa, skriva till oss eller besöka Medborgarservice. Servicecenter kommer sedan att svara dig eller skicka ditt ärende vidare till rätt enhet.
Hur kontaktar jag en specifik person?
Du kontaktar servicecenter så hjälper vi dig att komma rätt. Om ditt ärende kräver en specifik handläggare så ser vi till att ni får kontakt med varandra. Många gånger kan också servicecenter hjälpa dig direkt vid första kontakten, naturligtvis beroende på vad ärendet gäller.
Jag föredrar att besöka kommunen, kan jag fortfarande göra det?
Ja, det kan du. Servicecenter i kommunhuset tar emot dig som vill besöka oss.
Läs mer: Kontakta kommunen
Jag hittar inga kontaktuppgifter på hedemora.se, varför?
Vi har valt att endast visa de kontaktuppgifter där vi kan garantera att någon svarar eller kan ta emot dig. Det innebär att vi i de flesta fall endast visar upp kommunens huvudtelefonnummer, mailadress och besöksadress. Detta eftersom våra handläggare många gånger inte är på plats då de utför sina arbetsuppgifter ute på hembesök, i våra klassrum eller ute på våra gator och parker.
Därför tar du först kontakt med servicecenter som hjälper dig att komma rätt. Du kan ringa, besöka eller skriva till oss, så hjälper vi till att antingen lösa ditt ärende eller sätta dig i kontakt med rätt enhet eller person.
Läs mer: Kontakta kommunen